Contributors

Monday, November 19, 2012

ခံစားမႈ ႏွင့္ ကဗ်ာ

ကဗ်ာဆရာ ခံစားခဲ့ရေသာ ခံစားခ်က္တို႔က ျပင္းထန္သည္၊ မျပင္းထန္သည္ ဆိုေသာကိစၥမွာ အဓိကမဟုတ္ ။ ကဗ်ာဆရာအားထုတ္ေသာ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈျဖစ္စဥ္ ၊ သို႔ ၊ ကဗ်ာဖန္တီးမႈျဖစ္စဥ္က ထက္သန္သည္၊ မထက္သန္သည္ဆုိေသာကိစၥသာ အဓိကျဖစ္သည္။

လူ႕ဘ၀ကေထြျပားသလို ခံစားမႈမ်ားကလည္း စံုလင္သည္။ ျပင္းထန္ေသာ ေ၀ဒနာႀကီးမ်ားသာလွ်င္ ကဗ်ာတြင္ ပါ၀င္ရမည္ဟု မဆိုသင့္ေပ ။ သိမ္ေမြ႕ေသာ ေ၀ဒနာငယ္မ်ားလည္း ကဗ်ာတြင္ ပါ၀င္ေပသည္။ ကဗ်ာေအာင္ျမင္မႈသည္ ေ၀ဒနာအမ်ဳိးအစားေပၚတြင္ မတည္ေပ။ ကဗ်ာဆရာ၏ အႏုပညာ စြမ္းရည္ေပၚတြင္ တည္ေပသည္။

“ေၾကးစည္ထု၍၊ သာဓုေခၚကာ
သူေရာက္လာလည္း၊ ဘယ္ရြာကလည္း
မသဲကြဲခဲ့ ။
ရြာထဲေလွ်ာက္ကာ၊ ဆန္ခံပါလည္း
ဘယ္ငွာဖို႔လည္း၊ မသဲကဲြခဲ့ ။
ရြာထဲမွခြာ၊ ထြက္သြားပါလည္း
ဘယ္ရြာသို႔လည္း၊ မသဲကြဲခဲ့။
၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္၊ ပုတီးလြယ္လ်က္
ေႏြ၀ယ္ေရခ်မ္း၊ ေပးလွာကမ္းသို႔
ခ်မ္းသာပါေစ၊ က်န္းမာေစႏွင့္
(ကပ္ႀကီးသံုးေထြ၊ ေက်ာ္ပါေစႏွင့္)
ေပးေ၀ေမတၱာ၊ ျပဳသြားပါလည္း
မမာသားတြက္၊ ေဆးရွာထြက္သည့္
မိမ်က္ႏွာမ်ဳိး
အဘိုးညိဳညိဳ၊ သက္က်ားအိုကုိ
လူပ်ဳိငါတို႔ မွတ္မျပဳ ။
ဟိုတစ္ေန႔က၊ ရြာ၀င္၀တြင္
ၾကားရသည္မွာ၊ ႏြားေပ်ာက္ရွာရန္
ရြာကလူမ်ား၊ ေတာသုိ႔သြားစဥ္
အသားညိဳညိဳ၊ အဘိုးအိုသည္
ကုန္းမိုတလင္း၊ ေျမတခင္း၌
ကိုးန၀င္းေခၚ
ကပ္ေက်ာ္ဘုရား၊ တည္ဆဲနားတြင္
အားလ်ားေမွာက္လ်က္၊ ေသြးအိုင္ပြက္ျဖင့္
က်ည္ခ်က္သင့္၍ ဆံုးသတဲ့ ။ ”

အေၾကာင္းမဲ့တရားကို ေဖာ္ျပလိုသည့္အခါ ကဗ်ာတြင္ပါ၀င္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို နယ္ခပ္က်ယ္က်ယ္ မွ ထုတ္ယူႏိုင္သည္။ ထိုအခ်က္အလက္မ်ား ဆက္စပ္ပံုကို အေတာ္အတန္ လြတ္လပ္စြာ သတ္မွတ္ႏုိင္ေသာ္ လည္း လံုး၀စနစ္မဲ့ေဖာ္ျပႏုိင္သည္ကား မဟုတ္ေပ။ ခံစားမႈ ေလာ့ဂ်စ္ဟုေခၚသည့္ ခံစားမႈမ်ား ဆက္ႏႊယ္ျခင္း တရားႏွင့္ ကဗ်ာဖဲြ႕စည္းမႈတရားတို႔၏ ေဘာင္အတြင္း၌သာ ေဖာ္ျပႏိုင္ရသည္။

ဤလို သက္က်ားအိုမ်ဳိးကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမင္ဖူးၾကသည္။ အံ့ၾသခဲ့ၾကသည္။ အနည္းငယ္ ေၾကာက္ရြံ႕ခဲ့ၾကသည္။ ကဗ်ာ၏ ပထမႏွင့္ ဒုတိယအပိုဒ္တို႔က ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ခံစားခ်က္မ်ားကို အသစ္ျပန္ျဖစ္ေစသည္။ ထို႔ျပင္ သက္က်ားအို၏ အေၾကာင္းကို ဟုိဟိုသည္သည္ ေတြးမိေစသည္။ ခံစားမႈႏွင့္ ယွဥ္၍ ခံစားမႈအလိုက္ အေတြး မ်ားကို ဖြင့္ေပးႏိုင္ျခင္းသည္ ကဗ်ာ၏ ဗ်က္ႏွင့္ ေဇာက္တို႔ကို တိုးခ်ဲ႕ေပးရာေရာက္သည္။

ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္က ေစ့ေဆာ္ေသာ ခံစားမႈမွာမူ ပထမႏွစ္ပိုဒ္၏ ခံစားမႈတို႔က ညႊန္းေသာဖက္မ်ားကိုလည္း ေကာင္း၊ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုလည္းေကာင္း ႐ႈပ္ေထြးသြားေစသည္။ တကယ္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ရည္စူးသည္မွာ ပထမႏွစ္ပိုဒ္တြင္ အျပစ္ကင္းမဲ့ေသာသူမွာ အေၾကာင္းမဲ့ က်ည္ခ်က္သင့္ရျခင္းကို ေပၚေစလိုျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ေဖာ္ျပေသာ ခံစားမႈမွာ အခ်ဳိးမညီ၍ လည္းေကာင္း၊ တတိယအပိုဒ္တြင္ ေပၚလာေသာ ခံစားမႈမွာ ပထမႏွစ္ပိုဒ္က ေစ့ေဆာ္ေသာ ခံစားမႈအဆင့္ႏွင့္ အင္အားအမ်ဳိးအစားမဟုတ္ပဲ လို အပ္သည္ထက္ပိုေသာ ခံစားမႈျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ကဗ်ာမွာ ပ်က္ျပယ္ေသာ အရသာႏွင့္ပင္ ဆံုးရ သည္။

အဘယ္ကဲ့သို႔ အရသာပ်က္သနည္း။ ခံစားမႈခ်င္းဆီေလ်ာ္မႈ မရွိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္းအရာ ႏွင့္ ခံစားမႈအခ်ဳိးမညီေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္းမဲ့တရားကို အေၾကာင္းမဲ့ဟု ဖတ္သူက မခံစား ေတာ့ေပ။ ဖတ္သူသည္ သင့္ေလ်ာ္ရာအေၾကာင္းကို လိုက္ရွာေတာ့သည္။ သက္ၾကားအိုေသရျခင္းမွာ အေၾကာင္းမဲ့ မဟုတ္တန္ရာ၏။ အေၾကာင္းရွိရမည္။

ဤသို႔ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ျခင္းမ်ဳိးသည္ ပထမႏွစ္ပိုဒ္က အေတြးနယ္ဖြင့္ျခင္းမ်ဳိးႏွင့္ မတူေပ။ ပထမဖြင့္ေသာ အေတြးနယ္သည္ ကဗ်ာကို ဖတ္သူက ယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ ဖြင့္ေသာအေတြးနယ္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယဖြင့္ ေသာ အေတြးနယ္သည္ ကဗ်ာဖတ္သူက မယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ ဖြင့္ေသာ အေတြးနယ္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ အေတြးနယ္သည္ ခံစားမႈမမွန္ကန္ေသာေၾကာင့္၊ ခံစားမႈမွာ ဧကန္တရားသေဘာ မေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ပြင့္ ထြက္သြားေသာ အေတြးနယ္ျဖစ္သည္။

“အတင္းဖန္တီးျခင္းမ်ဳိးကို ကဗ်ာေရးစပ္ရာတြင္ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ရာ၏။”

ခံစားမႈ တိက်ဖို႔လိုသည္။ ၀ိုးတိုး၀ါးတား မျဖစ္သင့္ ။

“ေျမမွာ ေမြးဖြား၊ ေျမဆီစားလ်က္
ေျမအားဆန္႔က်င္၊ မိုးကိုမင္သည့္
သဇင္လိုပန္း၊ စင္ျမင့္ပန္းကို
မနမ္းမပန္ဆင္လိုပါ။
ေျမမွာသန္႔စင္၊ ေျမသားေပမုိ႔
ေျမတြင္တြယ္မွီး၊ ေျမႏွင့္ နီး၍
ေျမႀကီးကိုခင္၊ ေျမကိုမင္သည့္
ေငြစင္ေငြဖူး၊ စံပယ္ဦးကို
ဆြတ္ခူးပန္ဆင္လိုပါသည္”

ကဗ်ာတြင္ တိက်ေသာ ခံစားမႈမရွိေပ။ အေၾကာင္းအရာ ေကာင္းေသာ္လည္း တင္ျပပံုက ေဟာင္းႏြမ္းသည္။ နရီဆန္းသစ္မႈမရွိ။ “သဇင္လိုပန္း၊ စင္ျမင့္ပန္း” တြင္ ကာရန္ ၿငီးေငြ႕စရာေကာင္းသည္။ “ေငြစင္ေငြဖူး၊ စပယ္ဦး” တြင္ ကဗ်ာဆန္ပံုက မဲျပာပုဆိုးပင္ျဖစ္သည္။

ကဗ်ာဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္သည္ ကဗ်ာ၌ ခံစားမႈပါေစလိုလွ်င္ တိက်ေသာ ျမြက္ဆိုမႈရေအာင္္ ႀကိဳးစားရ သည္။

ကဗ်ာတြင္ ေဖာ္က်ဴးေသာ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ စပ္ေသာ ကိစၥအ၀၀ကို ျပည့္စံုစြာ အာ႐ံုခံယူၿပီးလွ်င္ တိက်ေသာ ျမြက္ဆိုခ်က္ကို ႐ွာေဖြေရးစပ္ရမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကဗ်ာသည္ ခံစားမႈတို႔ကုိ ေလာင္း သြန္ရာဌာန ၊ သို႔ ၊ ေလာင္းသြန္ရာဇလံု မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ကဗ်ာဆိုသည္မွာ ခံစားမႈ ကို သေဘာေပါက္ရာဌာန ျဖစ္သည္။

ျမဇင္ (ကဗ်ာ့နရီႏွင့္ နိမိတ္ပံု)

No comments:

Post a Comment